| L2 pragmatic development by early teenagers in study abroad and foreign language settings: a focus on pragmatic markers. | 2024 | Llanes, À.; Barón, J.; Sánchez Hernández, A. | Article d'investigació | 
                    
                    
                        | The development of pragmatic markers in English as a second language: Do age and learning context matter? | 2024 | Sánchez Hernández, A.; Barón, J.; Llanes, À. | Article d'investigació | 
                    
                    
                        | Students' stance towards translanguaging in an EFL oral productive assessment task. | 2024 | Mena, T.; Cots, J.M.; Llanes, À. | Article d'investigació | 
                    
                    
                        | Productive vocabulary development as a result of a short-term study abroad experience in Costa Rica. | 2023 | Borràs, J.; Llanes, À.; Prieto Botana, G. | Capítol de llibre d'investigació | 
                    
                    
                        | Traditional study abroad vs. ELFSA: Differences and similarities in L2 reading, vocabulary, and use | 2022 | Borràs, J.; Llanes, À. | Article d'investigació | 
                    
                    
                        | Challenging the language learner as the only source of data in study abroad research. | 2022 | Mas Alcolea, S.; Llanes, À. | Capítol de llibre d'investigació | 
                    
                    
                        | Promoting translanguaging (or not) in the ESP classroom: an analysis of monoglossic and heteroglossic practices and discourses | 2022 | Cots, J.M.; Gallego Balsa, L.; Llanes, À. | Article d'investigació | 
                    
                    
                        | Measuring the effects of repeated exposure to children's graded readers | 2021 | Llanes, À.; Tragant, E. | Article d'investigació | 
                    
                    
                        | Investigating the impact of a semester-long study abroad programme on L2 reading and vocabulary development. | 2021 | Borràs, J.; Llanes, À. | Article d'investigació | 
                    
                    
                        | Linguistic effects of international student mobility in European perspective. | 2021 | Pérez-Vidal, C.; Llanes, À. | Capítol de llibre d'investigació | 
                    
                    
                        | Measuring the impact of translanguaging in TESOL: a plurilingual approach to ESP | 2020 | Llanes, À.; Cots, JM. | Article d'investigació | 
                    
                    
                        | The impact of Study Abroad on L2 Spanish pragmatics development: A critical overview | 2020 | Llanes, À. | Capítol de llibre d'investigació | 
                    
                    
                        | Young learners' processing of multimodal input and its impact on reading comprehension: An eye-tracking study | 2020 | Pellicer Sánchez, A.; Tragant, E.; Conklin, K.; Rodgers, M.; Serrano, R. & Llanes, À. | Article d'investigació | 
                    
                    
                        | UdL Writing Tourism Guidelines. Guides to write in specific disciplines | 2020 | Llanes, À. | Traducció capítol amb aportació | 
                    
                    
                        | L2 reading and vocabulary development after a short Study Abroad experience | 2019 | Borràs, J.; Llanes, À. | Article d'investigació | 
                    
                    
                        | Study Abroad as a context for learning English as an International Language | 2019 | Llanes, À. | Capítol de llibre d'investigació | 
                    
                    
                        | Re-examining the impact of SA on L2 development: A critical overview | 2019 | Borràs, J. & Llanes, À. | Article d'investigació | 
                    
                    
                        | The role of language awareness in a study abroad context | 2018 | Llanes, À. | Capítol de llibre d'investigació | 
                    
                    
                        | What do we (not) know about the effects of age on L2 development when learning occurs in a study abroad setting? | 2018 | Llanes, À. | Capítol de llibre d'investigació | 
                    
                    
                        | L2 reading and reading-while-listening in multimodal learning conditions: An eye-tracking study | 2018 | Pellicer-Sánchez A, Tragant E, Conklin K, Rodgers M, Llanes À, Serrano R. | Informes de recerca | 
                    
                    
                        | Linguistic and non-linguistic outcomes of a reading-while-listening program for young learners of English | 2018 | Tragant, E., Llanes, À., Pinyana, À. | Article d'investigació | 
                    
                    
                        | Reading in English as a Foreign language: Examining differences in reading speed, comprehension, efficacy and L1 cross-linguistic influence across grades | 2018 | Llanes, À. | Article d'investigació | 
                    
                    
                        | Examining L2 development in two short-term intensive programs: 'at home' vs. abroad | 2016 | Serrano, R., Llanes, À., & Tragant, E. | Article d'investigació | 
                    
                    
                        | The influence of a short study abroad experience on perceived foreign accent: an exploratory study beyond the immediate effects | 2016 | Llanes, À. | Article d'investigació | 
                    
                    
                        | Studying the impact of academic mobility on intercultural competence: a mixed-methods perspective | 2016 | Cots, J.M.; Aguilar, M.; Mas, S.; Llanes, À. | Article d'investigació | 
                    
                    
                        | Differential effects of SA and intensive AH courses on teenagers | 2016 | Llanes, À., Mora, JC., Serrano, R. | Article d'investigació | 
                    
                    
                        | Is a semester abroad in a non-English speaking country beneficial for the improvement of English? The case of Erasmus students using English as a Lingua Franca | 2016 | Llanes, À.; Arnó, E.; Mancho, G. | Article d'investigació | 
                    
                    
                        | Learning English during the summer: A comparison of two domestic programs for older children | 2016 | Tragant, E., Serrano, R., & Llanes, À. | Article d'investigació | 
                    
                    
                        | Vocabulary learning at primary school: comparing EFL and CLIL | 2015 | Tragant, E.; Marsol, A., Serrano, R., Llanes, A. | Article d'investigació | 
                    
                    
                        | An exploratory study of the role of age and language learning aptitude in a short stay abroad | 2015 | Serrano R, Llanes À. | Article d'investigació | 
                    
                    
                        | Examining the role of learning context and individual differences on L2 development: The case of teenagers | 2015 | Llanes À., Tragant, E., & Serrano, R. | Article d'investigació | 
                    
                    
                        | Does Listening Comprehension Improve as a Result of a Short Study Abroad Experience? | 2015 | Llanes, À.; Prieto-Botana, G. | Article d'investigació | 
                    
                    
                        | Summer English courses abroad vs. 'at home' | 2014 | Serrano, R., Tragant, E. & Llanes, À. | Article d'investigació | 
                    
                    
                        | Examining the impact of specificity of L2 exposure and amount of L2 exposure on L2 development in teenagers | 2014 | Saladrigues, G; Llanes, À. | Article d'investigació | 
                    
                    
                        | The Role of Learning Context and Age on the Use of L2 Communication Strategies | 2014 | Montero, L., Serrano, R.,& Llanes, À. | Article d'investigació | 
                    
                    
                        | Study Abroad and Changes in Degree of Foreign Accent in Children and Adults | 2014 | Muñoz, C. & Llanes, À. | Article d'investigació | 
                    
                    
                        | The effectiveness of classroom instruction 'at home' vs. study abroad for learners of English as a foreign language attending primary, secondary school and university | 2014 | Llanes, À. & Serrano, R. | Article d'investigació | 
                    
                    
                        | Age effects in a study abroad context: children and adults studying abroad and at home | 2013 | Llanes, À; Muñoz, C. | Article d'investigació | 
                    
                    
                        | The Effectiveness of Study-Abroad in Second Language Learning: A Meta-Analysis | 2013 | Llanes, À. | Review | 
                    
                    
                        | Applied Linguistics in the Age of Globalization | 2013 | Llanes, Àngels; Astrid, Lirian; Gallego-Balsà, Lídia; Mateu, Rosa M. | Editor llibre d'investigació | 
                    
                    
                        | The role of individual differences in a study abroad experience: The case of Erasmus students | 2012 | Llanes, À; Tragant, E; Serrano, R. | Article d'investigació | 
                    
                    
                        | A longitudinal analysis of the effects of one year abroad | 2012 | Serrano, R; Tragant, E; Llanes, À. | Article d'investigació | 
                    
                    
                        | The impact of study abroad and age on accuracy in English as an L2 | 2012 | Llanes, À. | Capítol de llibre d'investigació | 
                    
                    
                        | The short- and long- term effects of a short study abroad experience: The case of children | 2012 | Llanes, À. | Article d'investigació | 
                    
                    
                        | Analyzing the effect of context of second language learning: domestic intensive and semi-intensive courses vs. study abroad in europe | 2011 | Serrano, R; Llanes, À; Tragant, E. | Article d'investigació | 
                    
                    
                        | The many faces of study abroad: an update on the research on L2 gains emerged during a study abroad experience | 2011 | Llanes, À. | Article d'investigació | 
                    
                    
                        | Length of stay and study abroad: language gains in 2 vs. 3 months | 2011 | Llanes, À; Serrano, R. | Article d'investigació | 
                    
                    
                        | Manipulating cognitive complexity across task types and impact on learners' interactional feedback during oral performance | 2009 | Gilabert, R; Barón, J; Llanes, À. | Article d'investigació | 
                    
                    
                        | A short stay abroad: does it make a difference? | 2009 | Llanes À, Muñoz C. | Article d'investigació | 
                    
                    
                        | Factors affecting oral fluency: task-type, proficiency level and stay abroad | 2009 | Llanes À, Muñoz C. | Article d'investigació |