Customers' behavioral intentions when visiting upscale restaurants: Enjoying the experience or posturing? |
2024 |
Daries Ramon, Natàlia; Cristóbal Fransi, Eduard; Sánchez García, Javier; Mariné Roig, Estela |
Article d'investigació |
Attributes influencing guests' experiences: a comparison of nonprofit and for-profit peer-to-peer accommodation platforms |
2024 |
Medina Hernández, Vivian C.; Mariné Roig, Estela; Ferrer Rosell, Berta |
Article d'investigació |
Destination image semiotics: Evidence from Asian and European upscale hospitality services |
2024 |
Mariné Roig, Estela |
Article d'investigació |
Impact of crisis and resilience communication on destination image and tourists behaviour |
2024 |
Martínez Sala, Alba María; Huertas, Assumpció; Ferrer Rosell, Berta; Mariné Roig, Estela |
Article d'investigació |
Imaginarios musicales cambiantes en el Centro Cultural Polinesio |
2023 |
Van Gilder, Cynthia L.; Herrera, Dana R.; Mariné Roig, Estela |
Traducció article |
Imaginaris musicals canviants al Centre Cultural Polinesi |
2023 |
Van Gilder, Cynthia L.; Herrera, Dana R.; Mariné Roig, Estela |
Traducció article |
Turismo e imaginarios musicales |
2023 |
Gravari Barbas, Maria; Graburn, Nelson; Staszak, Jean François; Mariné Roig, Estela |
Traducció article |
Turisme i imaginaris musicals |
2023 |
Gravari Barbas, Maria; Graburn, Nelson; Staszak, Jean François; Mariné Roig, Estela |
Traducció article |
Cooking classes as destination image contribution: a serious leisure perspective |
2023 |
Mariné Roig, Estela; Lin, Min-Pei; Llonch Molina, Nayra |
Article d'investigació |
The role of graphic design semiotics in environmental awareness campaigns |
2023 |
Vallverdú Gordi, Marc; Mariné Roig, Estela |
Article d'investigació |
Where you sleep tells what you care about |
2023 |
Mariné Roig, E.; Daries Ramón, N.; Martin Fuentes, E.; Ferrer Rosell, B. |
Capítol de llibre d'investigació |
La imagen turística de Barcelona en la ficción audiovisual. Catalanidad, cosmopolitismo y mediterraneidad versus españolada |
2023 |
Nieto Ferrando, Jorge; Mariné Roig, Estela; Ferrer Rosell, Berta; Martín Fuentes, Eva |
Article d'investigació |
Destinacions de lluna de mel: l'aparença i entre bastidors |
2023 |
Bachimon, Philippe; Graburn, Nelson; Gravari Barbas, Maria; Mariné Roig, Estela |
Traducció article |
Destinos de luna de miel: la apariencia y entre bastidores |
2023 |
Bachimon, Philippe; Graburn, Nelson; Gravari Barbas, Maria; Mariné Roig, Estela |
Traducció article |
Analysing the literary tourist experience in urban literary neighbourhoods |
2023 |
Arcos Pumarola, Jordi; Llonch Molina, Nayra; Mariné Roig, Estela |
Article d'investigació |
Estrategia de control de la movilidad turística: análisis de los procesos biopolíticos de territorialización de la industria del turismo de cruceros dentro de un destino caribeño |
2022 |
Renaud, Luc; Mariné Roig, Estela |
Traducció article |
Estratègia de control de la mobilitat turística: anàlisi dels processos biopolítics de territorialització de la indústria del turisme de creuers dins d'una destinació caribenya |
2022 |
Renaud, Luc; Mariné Roig, Estela |
Traducció article |
Dispositivo de control, estado de excepción y colectivos turísticos: el turismo como fenómeno biopolítico |
2022 |
Lapointe, Dominic; Mariné Roig, Estela |
Traducció article |
Dispositiu de control, estat d'excepció i col·lectius turístics: el turisme com a fenomen biopolític |
2022 |
Lapointe, Dominic; Mariné Roig, Estela |
Traducció article |
Gastronomy tourism and well-being: Evidence from Taiwan and Catalonia Michelin-starred restaurants |
2022 |
Lin, Min Pei; Mariné Roig, Estela; Llonch Molina, Nayra |
Article d'investigació |
Gastronomic experience (co)creation: Evidence from Taiwan and Catalonia |
2022 |
Lin, Min Pei; Mariné Roig, Estela; Llonch Molina, Nayra |
Article d'investigació |
Content analysis of online travel reviews |
2022 |
Mariné Roig, Estela |
Capítol de llibre docent |
Special dietary needs: evidence from high-end restaurants |
2022 |
Lin, Min Pei; Mariné Roig, Estela; Llonch Molina, Nayra |
Capítol de llibre d'investigació |
Analytics in hospitality and tourism: Online travel reviews |
2022 |
Mariné Roig, Estela |
Capítol de llibre docent |
Value Co-creation in Non-profit Accommodation Platforms |
2021 |
Medina Hernandez, Vivian Constanza; Ferrer Rosell, Berta; Mariné Roig, Estela |
Article d'investigació |
Llocs patrimonials excepcionals, un recurs per als territoris |
2021 |
Talandier, Magali; Navarre, Françoise; Ruault, Jean Françoise; Cormier, Laure; Landel, Pierre Antoine; Senil, Nicolas; Mariné Roig, Estela |
Traducció article |
La música de baile electrónica como vector de la imagen global de Ibiza |
2021 |
Capellà Miternique, Hugo; Mariné Roig, Estela |
Traducció article |
El empoderamiento de los turistas: estudio del fenómeno blogger en el sector turístico español |
2021 |
Martínez Sala, Alba Maria; Huertas, Assumpció; Mariné Roig, Estela |
Article d'investigació |
Treatment of the Airbnb controversy by the press |
2021 |
Huertas, Assumpció; Ferrer Rosell, Berta; Mariné Roig, Estela; Cristóbal Fransi, Eduard |
Article d'investigació |
Destination image analytics for tourism design: An approach through Airbnb reviews |
2021 |
Lalicic, L.; Mariné Roig, E.; Ferrer Rosell, B.; Martin Fuentes, E. |
Article d'investigació |
Do high-quality restaurants act as pull factors to a tourist destination? |
2021 |
Daries Ramon, Natàlia; Mariné Roig, Estela; Ferrer Rosell, Berta; Cristóbal Fransi, Eduard |
Article d'investigació |
La construcción de la imagen del destino en Internet: El caso de la Comunidad Valenciana [Destination image construction on Internet: Case of the Valencian Country] |
2021 |
Mariné Roig, Estela; Ferrer Rosell, Berta; Martin Fuentes, Eva |
Capítol de llibre d'investigació |
Contributions by Estela Marine-Roig: Destination image analytics through traveller-generated content |
2021 |
Mariné Roig, Estela |
Capítol de llibre docent |
Turismo y religión: Introducción |
2021 |
Philippe Bachimon, P.; Théry, H.; Mariné Roig, Estela |
Traducció article |
Turisme i religió: Introducció |
2021 |
Philippe Bachimon, P.; Théry, H.; Mariné Roig, Estela |
Traducció article |
Measuring online destination image, satisfaction, and loyalty: Evidence from Barcelona districts |
2021 |
Mariné Roig, Estela |
Article d'investigació |
Gastronomy as a sign of the identity and cultural heritage of tourist destinations: A bibliometric analysis 2001-2020 |
2021 |
Lin, Min Pei; Mariné Roig, Estela; Llonch Molina, Nayra |
Article d'investigació |
How safety affects destination image projected through online travel reviews |
2020 |
Mariné Roig, Estela; Huertas, Assumpció |
Article d'investigació |
From blockbuster to neighbourhood buster: The effect of films on Barcelona |
2020 |
Martin Fuentes, E.; Nieto Ferrando, Jorge; Mariné Roig, Estela; Ferrer Rosell, Berta |
Article d'investigació |
Sustainable tourism marketing |
2020 |
Cristóbal Fransi, Eduard; Daries, Natalia; Ferrer Rosell, Berta; Mariné Roig, Estela; Martin Fuentes, E. |
Article d'investigació |
Accommodation sharing: a look beyond Airbnb's literature |
2020 |
Medina Hernandez, Vivian C.; Mariné Roig, Estela; Ferrer Rosell, Berta |
Article d'investigació |
Destination image analytics through traveller-generated content |
2020 |
Mariné Roig, Estela |
Capítol de llibre d'investigació |
Sustainable tourism marketing |
2020 |
Cristóbal Fransi, E.; Daries Ramón, N.; Ferrer Rosell, B.; Mariné Roig, E.; Martin Fuentes, E. |
Editor llibre d'investigació |
User-generated events in tourism: a new must-not-miss phenomenon |
2020 |
Mariné Roig, Estela; Martin Fuentes, Eva; Daries Ramon, Natalia |
Capítol de llibre d'investigació |
Diverse and emotional: Facebook content strategies by Spanish hotels |
2020 |
Ferrer Rosell, B.; Martin Fuentes, E.; Mariné Roig, E. |
Article d'investigació |
Projected versus perceived destination image |
2020 |
Ferrer Rosell, Berta; Mariné Roig, Estela |
Article d'investigació |
El paisatge com a recurs turístic a les zones rurals: Perspectives per al sud i el sud-est asiàtic |
2020 |
Dérioz, Pierre; Bachimon, Philippe; Gauché, Evelyne; Mariné Roig, Estela (translator) |
Traducció article |
El turisme a prova de paradigmes post i descolonials |
2020 |
Boukhris, Linda; Peyvel, Emmanuelle; Mariné Roig, Estela (translator) |
Traducció article |
Do hotels talk on Facebook about themselves or about their destinations? |
2019 |
Ferrer-Rosell, B.; Martin-Fuentes, E.; Mariné-Roig, E. |
Capítol de llibre d'investigació |
Accommodation Price Strategies. Hotels versus P2P Lodgings |
2019 |
Martin Fuentes, E.; Mariné Roig, E.; Cristobal Fransi, E.; Ferrer Rosell, B. |
Capítol de llibre d'investigació |
Els reptes del turisme de cara a la construcció de la pau a Colòmbia |
2019 |
Guilland, Marie-Laure; Naef, Patrick; Mariné Roig, Estela (translator) |
Traducció article |
Termacolores: Un projecte de turisme de benestar que té en compte la riquesa dels coneixements indígenes |
2019 |
Velásquez, Sandra; Mariné Roig, Estela (translator) |
Traducció article |
Destination image analytics through traveller-generated content |
2019 |
Mariné Roig, Estela |
Article d'investigació |
Deployment of website marketing features: The case of Spanish Michelin-starred restaurants |
2019 |
Daries Ramon, N.; Cristóbal Fransi, E.; Mariné Roig, E. |
Article d'investigació |
Measuring gastronomic image online |
2019 |
Mariné Roig, E.; Ferrer Rosell, B.; Daries, N.; Cristobal Fransi, E. |
Article d'investigació |
A framework for destination image analytics |
2019 |
Mariné Roig, E.; Martin-Fuentes, E.; Ferrer Rosell, B. |
Capítol de llibre d'investigació |
Búsqueda y compartición de información en las redes sociales durante las distintas fases del viaje |
2018 |
Huertas, Assumpció; Marine-Roig, Estela |
Article d'investigació |
Proceedings of ENTER2018 PhD Workshop |
2018 |
Tussyadiah, Iis; Lalicic, Lidija; Mariné Roig, Estela |
Editor actes congrés |
Imagen de las comunidades autónomas españolas con más pernoctaciones |
2018 |
Mariné Roig, E.; Martin-Fuentes, E.; Cristóbal Fransi, E. |
Acta congrés |
Imatge de Catalunya percebuda per turistes angloparlants i castellanoparlants |
2018 |
Mariné Roig, Estela; Mariné Gallisà, Esteve |
Article d'investigació |
Modelling a grading scheme for peer-to-peer accommodation: Stars for Airbnb |
2018 |
Martin Fuentes, E.; Fernandez, C.; Mateu, C.; Mariné Roig, E. |
Article d'investigació |
Maturity and development of high-quality restaurant websites: A comparison of Michelin-starred restaurants in France, Italy and Spain |
2018 |
Daries, N.; Cristobal Fransi, E.; Ferrer Rosell, B.; Mariné Roig, Estela |
Article d'investigació |
Behaviour of culinary tourists: A segmentation study of diners at top-level restaurants |
2018 |
Daries, N.; Cristobal Fransi, E.; Ferrer Rosell, B.; Mariné Roig, Estela |
Article d'investigació |
Measuring the gap between projected and perceived destination images of Catalonia using compositional analysis |
2018 |
Mariné Roig, Estela; Ferrer Rosell, Berta |
Article d'investigació |
¿Postureo o disfrute de la experiencia gastronómica? Efectos de la reputación y la experiencia en la recomendación de los restaurantes de alto nivel |
2018 |
Daries Ramón, N.; Ferrer Rosell, B.; Cristobal Fransi, E.; Mariné Roig, Estela |
Article d'investigació |
Searching and sharing of information in social networks during the diferent stages of a trip |
2018 |
Huertas, Assumpció; Mariné Roig, Estela |
Article d'investigació |
La fàbrica de conceptes turístics |
2018 |
Decroly, Jean-Michel; Diekmann, Anya ; Mariné Roig, Estela (translator) |
Traducció article |
Posturing or enjoying the gastronomic experience? effects of reputation and experience in the recommendation of uscale restaurants |
2018 |
Daries Ramón, N.; Ferrer-Rosell, B.; Cristobal-Fransi, E.; Mariné-Roig, Estela |
Article d'investigació |
Representacions del turisme al cinema: Introducció al dossier |
2018 |
Staszak, Jean-François; Mariné Roig, Estela (translator) |
Traducció article |
Desarrollo de las TIC en el turismo de nieve: Análisis de la presencia en línea de las estaciones de esquí de España y Andorra |
2017 |
Daries Ramon, N.; Cristóbal Fransi, E.; Martin Fuentes, E.; Mariné Roig, E. |
Article d'investigació |
Imagen de un destino a partir de reseñas de turistas en buscadores de Internet |
2017 |
Mariné Roig, Estela; Anton Clavé, Salvador |
Article d'investigació |
Experiències turístiques i trajectòries de vida. Relació amb la nostàlgia |
2017 |
Bachimon, P.; Decroly, J. M.; Knafou, R.; Mariné Roig, E. (translator) |
Traducció article |
Implementation of Web 2.0 in the snow tourism industry: Analysis of the online presence and e-commerce of ski resorts |
2017 |
Cristobal Fransi, E.; Daries Ramon, N.; Marine Roig, E., Martin Fuentes, E. |
Article d'investigació |
Als marges del turisme: Utopies i realitats del turisme fora dels camins trillats |
2017 |
Delaplace, M.; Gravari-Barbas, M.; Mariné Roig, E. (translator) |
Traducció article |
Online travel reviews: A massive paratextual analysis |
2017 |
Mariné Roig, Estela |
Capítol de llibre d'investigació |
Cognitive city maps through user-generated content |
2017 |
Mariné Roig, E.; Rovira Soto, M. T.; Anton Clavé, S. |
Acta congrés |
Is planning through the Internet (un)related to trip satisfaction? |
2017 |
Ferrer Rosell, B.; Coenders Gallart, G.; Mariné Roig, E. |
Article d'investigació |
Measuring destination image through travel reviews in search engines |
2017 |
Mariné Roig, Estela |
Article d'investigació |
User-Generated Social Media Events in Tourism |
2017 |
Mariné Roig, Estela; Martin Fuentes, E.; Daries Ramon, Natalia |
Article d'investigació |
Differential destination content communication strategies through multiple social media |
2016 |
Huertas, Assumpció; Mariné Roig, Estela |
Capítol de llibre d'investigació |
E-commerce adoption in mountain and snow tourism: Analysis of ski resort web presence through the eMICA model |
2016 |
Daries Ramon, N.; Cristobal Fransi, E.; Martin Fuentes, E.; Mariné Roig, E. |
Article d'investigació |
Recogida masiva, clasificación y depuración de blogs y reseñas de viaje: Caso de Cataluña |
2016 |
Mariné Roig, Estela; Anton Clavé, Salvador |
Article d'investigació |
Perceived image specialisation in multiscalar tourism destinations |
2016 |
Mariné Roig, Estela; Anton Clavé, Salvador |
Article d'investigació |
User reactions to destination brand contents in social media |
2016 |
Huertas, Assumpció; Mariné Roig, Estela |
Article d'investigació |
Adopción del comercio electrónico en el turismo de nieve y de montaña: Análisis de la presencia web de las estaciones de esquí a través del modelo eMICA |
2016 |
Daries Ramon, Natalia; Cristóbal Fransi, Eduard; Martin Fuentes, E.; Mariné Roig, Estela |
Article d'investigació |
A detailed method for destination image analysis using user-generated content |
2016 |
Mariné Roig, E.; Anton Clavé, S. |
Article d'investigació |
The impact of the consecration of La Sagrada Familia basilica in Barcelona by Pope Benedict XVI |
2016 |
Mariné Roig, Estela |
Article d'investigació |
Turismo de nieve 2.0: Presencia en Internet y grado de desarrollo del comercio electrónico en las estaciones de esquí de España y Andorra |
2016 |
Cristóbal-Fransi, E.; Daries-Ramón, N.; Mariné-Roig, E.; Martin-Fuentes, E. |
Acta congrés |
Meta-análisis masivo de opiniones en línea sobre viajes |
2016 |
Mariné Roig, Estela; Anton Clavé, Salvador |
Capítol de llibre d'investigació |
Actual Internet use by Millennials: Does it enhance trip satisfaction? |
2016 |
Ferrer Rosell, B.; Mariné Roig, E.; Coenders, G. |
Acta congrés |
Facebook: La red social |
2016 |
Rabassa, Noemí; Mariné Roig, Estela; Huertas, Assumpció |
Capítol de llibre d'investigació |
Metodologías de análisis |
2016 |
Mariné Roig, Estela; Huertas, Assumpció |
Capítol de llibre d'investigació |
Semi-automatic content analysis of trip diaries: Pull factors to Catalonia |
2016 |
Mariné Roig, Estela; Anton Clavé, Salvador |
Capítol de llibre d'investigació |
Destination image gaps between official tourism websites and user-generated content |
2016 |
Mariné Roig, Estela; Anton Clavé, Salvador |
Capítol de llibre d'investigació |
Affective component of the destination image: A computerised analysis |
2016 |
Mariné Roig, Estela; Anton Clavé, Salvador |
Capítol de llibre d'investigació |
Tourism analytics with massive user-generated content: A case study of Barcelona |
2015 |
Mariné Roig, Estela; Anton Clavé, Salvador |
Article d'investigació |
A method for analysing large-scale UGC data for tourism: Application to the case of Catalonia |
2015 |
Mariné Roig, Estela; Anton Clavé, Salvador |
Capítol de llibre d'investigació |
Satisfacción y fuentes de información de los estudiantes de movilidad universitarios |
2015 |
Martin-Fuentes, E.; Daries-Ramon, Natalia; Mariné-Roig, Estela |
Article d'investigació |
Destination brand communication through the social media: What contents trigger most reactions of users? |
2015 |
Huertas Roig, Assumpció; Mariné Roig, Estela |
Capítol de llibre d'investigació |
Identity and authenticity in destination image construction |
2015 |
Mariné Roig, Estela |
Article d'investigació |
Religious tourism versus secular pilgrimage: The basilica of La Sagrada Familia |
2015 |
Mariné Roig, Estela |
Article d'investigació |
From the projected to the transmitted image: The 2.0 construction of tourist destination image and identity in Catalonia |
2014 |
Mariné Roig, Estela |
Acta congrés |
Methodological approach to a massive destination content analysis of travel blogs and reviews |
2014 |
Mariné Roig, Estela; Anton Clavé, Salvador |
Acta congrés |
¿Utilizan los destinos turísticos los medios sociales para crear diálogo con sus públicos? Estudio de los top post de Facebook y Twitter de los destinos turísticos españoles |
2014 |
Míguez González, María Isabel; Mariné Roig, Estela; Huertas Roig, María Asunción |
Acta congrés |
Recogida masiva, clasificación y depuración de blogs y reseñas de viaje: Caso de Cataluña |
2014 |
Mariné Roig, Estela; Anton Clavé, Salvador |
Capítol de llibre d'investigació |
Uso y utilidades de las herramientas de análisis online para la evaluación de la comunicación de las marcas de destino a través de los social media |
2014 |
Huertas Roig, A.; Mariné Roig, E. |
Article d'investigació |
Los privilegiados en vacaciones |
2014 |
Gay, J. C.; Mariné Roig, E. (translator) |
Traducció article |
A webometric analysis of travel blogs and review hosting: the case of Catalonia |
2014 |
Mariné Roig, Estela |
Article d'investigació |
Els privilegiats en vacances |
2014 |
Gay, J.C.; Mariné Roig, E. (translator) |
Traducció article |
Basic education program in the speciality 'Socio-cultural service and tourism' |
2013 |
Dikhtyar Svetlana Vasilevnoj; Fedorova Vera Vladimirovna; Estela Mariné Roig; Harald Hafner |
Document científic-tècnic |
Editorial - Patrimoni de la Humanitat, turisme i desenvolupament sostenible a l'Àfrica |
2013 |
Gravari-Barbas, M. & Jacquot, S.; Mariné Roig, E. (translator) |
Traducció article |
Editorial - Turismes i dinàmiques identitàries |
2012 |
Debarbieux, D.; Staszak, J. F.; Tebbaa, O.; Mariné Roig, E. (translator) |
Traducció article |
Innovation and identity in Barcelona's tourist image as represented by souvenirs |
2011 |
Mariné Roig, Estela |
Article d'investigació |
The image and identity of the Catalan coast as a tourist destination in twentieth-century tourist guidebooks |
2011 |
Mariné Roig, Estela |
Article d'investigació |
The evolution of the image of Catalan coastal destinations |
2011 |
Mariné Roig, Estela; Anton Clavé, Salvador |
Capítol de llibre d'investigació |
Los Travel Blogs como objeto de estudio de la imagen percibida de un destino |
2010 |
Mariné Roig, Estela |
Acta congrés |